ساخت و اعتبار سنجی یک پرسشنامه بالقوه جهت ارزیابی تعامل معلمان زبان انگلیسی

معصومه قموشی؛ دکتر زهره محمدی زنوزق؛ دکتر محمد حشمدار

دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 145-181

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.28016.1468

چکیده
  تعامل معلم در تحقیقات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است، اگرچه بیشتر این تحقیقات کمبود چارچوب عملی جهت ارزیابی تعامل معلمان در تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی را نادیده گرفته اند. از این رو، محققان مقاله حاضر پرسشنامه­ای جهت ارزیابی تعامل معلمان زبان انگلیسی طراحی و اعتبارسنجی کرده­اند. جهت بررسی پایایی و روایی نسخه نهایی ...  بیشتر

تاثیر مقایسه ای خوانش معلم محور و تعاملی بر مهارتهای شنیداری و خواندن

انسیه نیک نهاد؛ دکتر زهره محمدی زنوزق

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 11-32

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.26943.1203

چکیده
  هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی مقایسه تاثیر روش سنتی تدریس درک مطلب خواندن توسط معلم و تدریس درک مطلب به روش همکاری و همفکری زبان آموزان بر درک مطلب شنیداری بوده است. بدین منظور 40 زبان آموز دختر با دانش زبانی متوسط که بین 15 تا 17 سال سن داشته و در آموزشگاه زبان انگلیسی در کرج تحصیل می کردند انتخاب شدند. بدین منظور، در ابتدای تحقیق از یک ...  بیشتر

تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی

مهرناز جمشیدی؛ دکتر زهره محمدی زنوزق

دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 111-138

https://doi.org/10.22049/jalda.2020.26827.1176

چکیده
  هدف از این تحقیق، پی بردن به تاثیر مساعدت تلفن همراه در تدریس کلمات هم آیند بر توانایی خواندن زبان آموزان انگلیسی ایرانی می باشد. برای این منظور، یک آزمون به عنوان آزمون مهارت به زبان آموز سطح متوسط داده شد. بعد از یکسان سازی، دانش آموز مونث و مذکر در محدوده سنی 14 تا 25 سال از یک آموزشگاه واقع در کرج به عنوان شرکت کنندگان در گروه آموزشی ...  بیشتر